گروه های دینی اصلی No Further a Mystery

Wiki Article

۱۶- طوسی، خواجه نصیرالدین، تلخیص المحصل، تهران، انتشارات اسلامی، ص۳۶۳

پوشش در غیر نماز با هر ساترِ مانع از نگاه دیگران تحقّق می‌یابد؛ لیکن در نماز ـ در غیر حال ضرورت ـ باید از نوع لباس باشد. در کفایت پوشش به گیاهان و برگ درختان در غیر حال ضرورت و نیز در اینکه پوشش به مثل گِل در حال اختیار کافی است یا تنها در حال ضرورت؛ و یا حتّی در حال ضرورت نیز کفایت نمی‌کند ـ و در نتیجه چنین کسی فاقد ساتر محسوب می‌شود ـ اختلاف است.[۹۲]

 ‎اقلیت‌های ساکن در ایران زمانی می‌توانند به‌صورت دموکراتیک به خواسته‌های خود برسند که ساختار حکومت در ایران ‏غیرمتمرکز بشود و حکومت ایران به منشور جهانی حقوق بشر پایبند باشد‎.‎

۳۴- بایرناس، جان؛ تاریخ جامع ادیان، علی اصغر حکمت، تهران، علمی و فرهنگی، ۱۳۸۱، ص۳۶۹.

اصولى كه بر روابط اجتماعى مؤمنين حاكم است (كه در حقيقت تعامل همان خصائص و گرايش دروني فرد با خارج است) عبارتنداز: با زبان نيكو با مردم سخن گفتن ، خوشرفتارى با مردم، جود و احسان، تعاون و همكارى، مواسات و اينكه خود را ميزان روابط با ديگران قرار دهيد. هم چنين بر اتحاد و همبستگى، امر به معروف و نهى از منكر، عفو، ايثار، اجتناب از كارهاى بيهوده و خصوصا بر اين كه در جهت قسط و عدالت در همه شئون جامعه به پا خيزيد، تاكيد شده است : «يا ايها الذين آمنوا كونوا قوامين بالقسط‏ »، «العدل راس الايمان‏ »، «العدل زينة الايمان ‏».

بلوغ • فقه • احکام شرعی • توضیح المسائل • واجب • حرام • مستحب • مباح • مکروه • نیت • قصد قربت • مسائل مستحدثه

[۶۷] اینک باتوجه به اقامت حدود ۴۵۰ میلیون مسلمان در ۱۵۰ کشور غیرعضو سازمان کنفرانس اسلامی، موضوعِ ممنوعیت حجاب اسلامی از دیدگاه حقوق بین الملل، باتوجه به اصول حاکم بر حقوق اقلیت‌ها، مورد بحث و گفتگوست.[۶۸]

دولت اسلامی همان گونه که نمی‌تواند اجازه شرب خمر علنی را، check here حتی به پیروان ادیان دیگر بدهد، نمی‌تواند با رعایت نشدن حجاب در جامعه نیز موافقت کند، زیرا حجاب، فراتر از ادای تکلیف توسط مؤمنان، هنجاری لازم الاجرا در جامعه دینی است.

اما دولت موقت قدرت اجرائی در اختیار نداشت. مهدی بازرگان نخست‌وزیر می‌‏گفت "چاقوی بی‌تیغه بدست من داده‌اند".

بر همین اساس ، از نظر پوپر، خداگرایی دینی نباید مانعی بر سـر راه پویـایی جامعـۀ باز پیش آورد، زیرا اساسا چنین جامعه ای نوعی خداگرایی فرادینی دارد کـه نسـبت بـه بیدینی خصمانه عمل نمیکند و قوانین و ساختار سیاسی برای تضمین و بهینـه کـردن مباحثه و گفت وگوی مورد نظر، چنین نگرشی را در اولویت کاری خود قـرار مـیدهـد.

مکارم شیرازی، ناصر، استفتائات جدید، گردآوری ابوالقاسم علیاننژادی، قم، ۱۳۸۵ش.

اندک هزینه‌ی دریافتی بابت هر فایل نیز صرفاً جهت مدیریت هزینه‌های سایت از محققین عزیز دریافت می‌شود. بدیهی است مسئولیت هرگونه سوءاستفاده از فایل‌ها برعهده فرد خاطی بوده و مدیریت سایت هیچگونه مسئولیتی در قبال آن ندارد.

نتيجه گيري : هدف ازنگارش اين مقاله تاثير دين در زندگي فردي و اجتماعي است با توجه به آموزه هايي كه از قرآن و روايات به دست آمده نتايج زير بر اين مقاله مرتبت مي باشد كه عبارتند از :

این وضع ادامه داشت تا اینکه سفارت ‏آمریکا اشغال شد و دولت موقت استعفاء داد و سرکوبی‌های نظامی تشدید گردید‎.

Report this wiki page